Mis on logo ja milleks seda vaja on?

Mis on logo?

Logo on eriline märk või väike pilt, mis esindab ettevõtte või brändi nägu. See on graafiline märk, sümbol või embleem, mida kasutavad ettevõtted, organisatsioonid ja eraisikud nende äratuntavuse suurendamiseks. Logo võib koosneda tekstist, piltidest või nende kombinatsioonist ja on oluline element ettevõtte brändingus. Logo aitab tarbijatel kiiresti ära tunda ja seostada tooteid või teenuseid konkreetse ettevõtte või brändiga. Põhimõtteliselt on see nagu visiitkaart: kui inimesed näevad logo, saavad nad kohe aru, millise ettevõttega on tegu. Logo võib olla lihtne, näiteks ainult ettevõtte nimega erilises kirjas, või keerukam, sisaldades joonistusi või sümboleid. Oluline on, et see oleks äratuntav ja meeldejääv, et inimesed suudaksid seda kergesti eristada teiste seas.

Logo on:

  • Brändi sümbol: Logo toimib ainulaadse märgina, mis väljendab brändi olemust. Näiteks Apple – see on hammustatud õun, mida koheselt tunnustatakse üle kogu maailma ja seostatakse innovatsiooni ning kvaliteediga.
  • Graafiline esitus: See võib hõlmata nii pilte kui ka teksti. Nagu Adidas’e puhul, kus kolm triipu on saanud brändi lahutamatuks osaks, mis on kergesti äratuntav kogu maailmas.
  • Meeldejääv element: See on kujundatud nii, et see jääks kergesti meelde ja eristuks konkurentide seast. Suurepärane näide on Audi kaubamärk, mis koosneb neljast põimunud ringist. See disain mitte ainult ei sümboliseeri nelja autokompanii ühinemist, vaid on ka prestiiži ja uuenduslike tehnoloogiate sümbol, mis on kergesti äratuntav üle kogu maailma..

Miks on logo vajalik?

  • Brändi tuntavus: Logo on see, mida kliendid esimesena märkavad. Näiteks kui näete kuldsed kaari, mõtlete kohe McDonald’sile. Logo muudab brändi äratuntavaks, aidates klientidel seda kiiresti tuvastada.
  • Professionaalne välimus: Kvaliteetne firmamärk loob usaldusväärsuse ja professionaalsuse tunde. Võtame näiteks Mercedes-Benzi logo – see näeb välja stiilne ja elegantne, tekitades austust ja usaldust brändi vastu.
  • Turundusvahend: Logot kasutatakse kõikjal – alates visiitkaartidest kuni reklaamibänneriteni. See aitab luua brändile ühtse ja tugeva kuvandi klientide silmis. Näiteks Nike firmamärki näeb kõikidel nende reklaamitoodetel, mis muudab brändi kergesti äratuntavaks ja meeldejäävaks.

Millised on erinevad logotüübid?

  • Graafilised logod: Need on embleem, mis koosnevad piltidest või sümbolitest ilma tekstita. Neis võidakse kasutada abstraktseid kujundeid, konkreetseid illustratsioone või sümboleid, et edastada ettevõtte ideed või väärtusi. Graafilised logod on hea valik, kuna neid on kerge ära tunda ja nad töötavad erinevatel keeltel ilma tõlketa. Näiteks Apple’i ettevõtte logo on graafiline logo.
  • Tekstilogod: Need logod koosnevad ainult sõnadest või nimedest, ilma lisagraafiliste elementideta. Nad tuginevad unikaalsele kirjastiili, stiili ja tähtede paigutuse valikule, et esile tõsta brändi ja teha selle meeldejäävaks. Näiteks Google’i logo on tekstipõhine logo. See koosneb ainult sõnast “Google”, kasutades värvilisi tähti lihtsas ja selges kirjas.
  • Kombineeritud logod: Kombineeritud logod ühendavad graafilisi elemente ja teksti. Sellises logos võib olla pilt, sümbol või ikoon koos brändi nime või sloganiga. See logotüüp on väga paindlik, kuna elemente saab kasutada koos või eraldi, mis annab rohkem turundusvõimalusi. Näiteks PAVLOVA ettevõtte logo ühendab brändi tekstilise nime graafilise elemendiga, mis kujutab balleriini.
  • Kalligraafilised logod: Need on firmamärk, kus kasutatakse kaunist, mõnikord keerulist kirjastiili. Need koosnevad enamasti ettevõtte või brändi nimest, kirjutatud unikaalse, esteetilise kirjaga. See stiil sobib elegantse ja individuaalse kuvandi loomiseks. Näiteks Soome kondiitritootja Fazeri logo. See esitab brändi nime, kirjutatud kalligraafilises kirjas peente ja elegantsete tähtedega.
  • Lühendatud logod: Need on logod, mis on loodud ettevõtte või organisatsiooni nime esitähtedest. Need muudavad pikema nime lühikeseks, lihtsalt meeldejäävaks tähtede kombinatsiooniks, muutes logo kokkuvõtlikumaks ja äratuntavamaks. Näide lühendatud logost on Creative Mobile’i ettevõtte logo “CM”. Selles logos kasutatakse lühendit “CM”, mis on esitatud unikaalselt stiilistatud tähtedena.
  • Embleemilised logod: Need on logod, mis ühendavad endas teksti ja sümboleid kindlas vormis, näiteks ringis, ovaalis või kilbis. Need meenutavad ametlikke pitseid või vappe ja neid kasutatakse sageli ülikoolide, riiklike organisatsioonide või autotootjate poolt. Ferrari ettevõtte embleemiline logo on suurepärane näide sellist tüüpi logodest. Ferrari embleem kujutab endast embleemi, millel on kujutatud “tantsivat hobust” kollasel taustal, ümbritsetud mustade joontega ja sisaldab ülaosas kirja “Ferrari”. See firmamärk sümboliseerib kiirust, jõudu ja eliitsust. Ferrari kaubamärk on tunnustatud sümbol luksusest ja kvaliteedist autotööstuses.

Logode põhimõtted.

  • Lihtsus: Logo peab olema lihtne, et seda oleks kerge mõista ja meelde jätta. Näiteks Nike märk – lihtsalt linnuke, kuid see on väga äratuntav ja meeldejääv.
  • Unikaalsus: Firmamärk peab olema unikaalne, et eristada brändi turul. Näiteks Apple’i logo, millel on hammustatud õun, on koheselt äratuntav ega aja segamini teiste brändidega.
  • Paindlikkus: Logo peab hästi välja nägema igal pool, olgu see visiitkaart või reklaamplakat. McDonald’si kollased kaared punasel taustal näevad suurepäraselt välja igal pool.
  • Ajatu kestvus:  Kaubamärk disain peab olema selline, et see ei läheks mõne aasta pärast moest. Klassikaline näide on Coca-Cola, mille logo on jäänud aktuaalseks juba palju aastakümneid.

Logo – see pole lihtsalt ilus pilt, see on võtmetähtsusega element brändingus. See aitab luua tugeva ja äratuntava brändi, mis eristub konkurentidest ja tõmbab sihtrühma tähelepanu. Logo iga element peab olema hoolikalt läbi mõeldud, et see edastaks võimalikult täpselt ettevõtte väärtusi ja missiooni.

Enne logo arendamise alustamist on aga kriitilise tähtsusega sammuks ETTEVÕTTE NIME VALIMINE. See peaks olema mitte ainult meeldejääv ja hääldatav, vaid peegeldama ka brändi olemust, selle väärtusi ja unikaalseid omadusi. Nimi on aluseks brändi identiteedi loomisel ja määrab esmamulje, mille bränd tarbijatele jätab. Seega on brändi õige nime valimine kriitiliselt tähtis samm, mis suunab edasist visuaalse kontseptsiooni arendust, sealhulgas logo disaini.