MIS ON LOGO JA MILLEKS SEDA VAJA ON.

MIS ON LOGO

Logo on spetsiaalne märk või väike kujutis, mis esindab ettevõtte või brändi nägu. See on graafiline märk, sümbol või embleem, mida kasutavad ettevõtted, organisatsioonid ja eraisikud, et suurendada nende tuntust. Logo võib koosneda tekstist, piltidest või nende kombinatsioonist ning see on oluline osa ettevõtte brändingust. See märk aitab tarbijatel koheselt ära tunda ja seostada tooteid või teenuseid teatud ettevõtte või brändiga. Põhimõtteliselt on see nagu visiitkaart: kui inimesed näevad logo, saavad nad kohe aru, millisest ettevõttest on jutt. Logo võib olla lihtne, näiteks ainult ettevõtte nimi erilise fondiga, või keerulisem, sisaldades joonistusi või sümboleid. Peamine on see, et logo oleks äratuntav ja meeldejääv, et inimesed saaksid seda kergesti teiste seast eristada.

Logo on:

  • Brändi sümbol: Logo on ainulaadne märk, mis väljendab brändi olemust. Näiteks Apple – näritud õun, mis on maailmas koheselt äratuntav ja seostub innovatsiooni ja kvaliteediga.
  • Graafiline esitus: Logo võib sisaldada nii pilte kui ka teksti. Näiteks Adidase puhul on kolm triipu saanud brändi lahutamatuks osaks, mis on maailmas kergesti äratuntav.
  • Meeldejääv element: Logo on loodud nii, et see oleks kergesti meeldejääv ja eristaks brändi konkurentide seas. Suurepärane näide on Audi firmamärk, mis koosneb neljast põimunud rõngast. See disain sümboliseerib mitte ainult nelja autotootja ühendamist, vaid on ka prestiiži ja uuenduslike tehnoloogiate sümbol, mis on maailmas kergesti äratuntav.

Milleks on logo vaja?

  • Tuntuse suurendamine: Logo on esimene asi, mida kliendid märkavad. Näiteks, kui näete kuldseid kaari, mõtlete kohe McDonald’sile. Logo muudab brändi äratuntavaks, aidates klientidel seda koheselt tuvastada.
  • Professionaalne kuvand: Kvaliteetne firmamärk loob usaldusväärsuse ja professionaalsuse tunde. Näiteks Mercedes-Benzi logo näeb välja stiilne ja elegantne, tekitades brändi vastu austust ja usaldust.
  • Turundusvahen: Logo kasutatakse kõikjal – visiitkaartidest reklaambänneriteni. See aitab luua ühtse ja tugeva brändi kuvandi klientide silmis. Näiteks Nike firmamärki võib näha kõigil nende reklaamtoodetel, mis muudab brändi kergesti äratuntavaks ja meeldejäävaks.

Millised on logotüübid?

  • Graafilised logod: Need logod koosnevad piltidest või sümbolitest ilma tekstita. Nad võivad kasutada abstraktseid kujundeid, konkreetseid illustratsioone või sümboleid, et edastada ettevõtte ideid või väärtusi. Graafilised logod on head, sest neid on lihtne ära tunda ja nad võivad töötada erinevates keeltes ilma tõlketa. Näide graafilisest logost on Apple’i logo.
  • Tekstilogod: Need logod koosnevad ainult sõnadest või nimedest, ilma täiendavate graafiliste elementideta. Nad tuginevad unikaalsele fondi valikule, stiilile ja tähtede paigutusele, et brändi esile tõsta ja muuta see meeldejäävaks. Näide tekstilogost on Google. See koosneb ainult sõnast “Google”, kasutades erinevat värvi tähti lihtsas ja selges fondis.
  • Kombineeritud logod: Need logod ühendavad graafilised elemendid ja teksti. Sellises logos võib olla pilt, sümbol või ikoon koos brändi nime või loosungiga. See logotüüp on väga paindlik, sest elemente saab kasutada koos või eraldi, mis annab rohkem võimalusi turunduseks. Näide on PAVLOVA logo, mis ühendab tekstilise brändinime graafilise elemendiga baleriini kujul.
  • Kalligraafilised logod: Need logod kasutavad ilusat, mõnikord keerulist käsikirja. Need koosnevad enamasti ettevõtte või brändi nimest, mis on kirjutatud unikaalse, esteetilise fondiga. See stiil sobib elegantse ja individuaalse kuvandi loomiseks. Näide on Soome kondiitriettevõtte Fazeri logo, mis kujutab brändinime, kirjutatud kalligraafilise fondiga, millel on keerukad ja elegantsed tähed.
  • Lühendlogod: Need logod on loodud ettevõtte või organisatsiooni nime esitähtedest. Nad muudavad pika nime lühikeseks, kergesti meeldejäävaks tähekombinatsiooniks, muutes logo lühemaks ja äratuntavamaks. Näide on Creative Mobile’i (CM) logo. Selles logos kasutatakse lühendit “CM”, mis on kujundatud unikaalselt stiliseeritud tähtedega.
  • Embleemlogod: Need logod ühendavad teksti ja sümbolid kindla kuju sees, näiteks ring, ovaal või kilp. Nad meenutavad ametlikke templeid või vappe ja neid kasutavad sageli ülikoolid, valitsusorganisatsioonid või autotootjad. Näide on Ferrari embleemlogo. Ferrari logo kujutab endast embleemi, millel on kollasel taustal “tantsiv täkk”, ümbritsetud mustade joontega ja peal on kiri “Ferrari”. See logo sümboliseerib kiirust, jõudu ja eliiti. Ferrari firmamärk on äratuntav luksuse ja kvaliteedi sümbol autotööstuses.

Logode põhimõtted

  • ความเรียบง่าย: โลโก้ควรเรียบง่ายเพื่อให้เข้าใจและจดจำได้ง่าย ตัวอย่างเช่น เครื่องหมาย “Nike” เป็นเพียงเครื่องหมายถูก แต่จดจำได้ง่ายและมีเอกลักษณ์.
  • Lihtsus: Logo peab olema lihtne, et seda oleks kerge tajuda ja meelde jätta. Näiteks Nike’i märk – see on lihtsalt linnuke, kuid väga äratuntav ja meeldejääv.
  • Unikaalsus: Logo peab olema ainulaadne, et bränd turul esile tõsta. Näiteks Apple’i logo näritud õunaga viitab koheselt ettevõttele, segunemata teistega.
  • Paindlikkus: Firmamärk peab hästi välja nägema igas kohas, olgu see visiitkaart või reklaamtahvel. McDonald’si kollased kaared punasel taustal näevad kõikjal suurepärased välja.

Logo ei ole lihtsalt ilus pilt, vaid brändingu võtmeelement. See aitab luua tugeva ja äratuntava brändi, mis eristub konkurentidest ja köidab sihtrühma tähelepanu. Iga logo element peab olema hoolikalt läbi mõeldud, et see edastaks täpselt ettevõtte väärtusi ja missiooni.

Enne logo kujundamise juurde asumist on aga oluline valida oma brändile nimi. ETTEVÕTTE NIME VALIMINE. Nimi peab olema mitte ainult meeldejääv ja kergesti hääldatav, vaid ka peegeldama brändi olemust, selle väärtusi ja unikaalseid omadusi. Nimi on brändi identiteedi loomise alus ja määrab esmamulje, mida bränd tarbijatele jätab. Seetõttu on õige brändinime valimine kriitiliselt tähtis samm, mis suunab edasist visuaalse kontseptsiooni arendamist, sealhulgas logo disaini.